Wycieczka w Pieniny🏞

W dniu 16.10.2023r odbyła się jednodniowa wycieczka w Pieniny y🏞 uczniów klasy 5b i 7a.

Nasz wyjazd rozpoczęliśmy od zwiedzania zapory wodnej na Dunajcu w Niedzicy. Usłyszeliśmy historię jej  powstania oraz funkcje jakie pełni obecnie. Następnie udaliśmy się na przystań i popłynęliśmy statkiem w rejs po jeziorze Czorsztyńskim.

Podziwialiśmy piękne widoki na zamek w Niedzicy i ruiny zamku w Czorsztynie. Zanim to jednak nastąpiło, zjedliśmy smaczny obiad w restauracji, gdzie dokładek nie było końca. Niektórzy twierdzili, że rosół smakował jak u babci 😊. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Przyrodnicze PPN w Krościenku, gdzie prezentowane były ekspozycje związane z walorami przyrodniczymi i krajobrazowymi Pienin.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był Kościół św. Michała Archanioła w Dębnie Podhalańskim, który pochodzi z końca XV wieku. Legenda przypisuje budowę kościółka zbójnikom, którym jego patron miał się objawić na dębie. Wewnątrz świątyni, łącząc się ze wspólnotą szkolną, pomodliliśmy się dziesiątkiem różańca. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i troszkę zmarznięci😊, późnym wieczorem wróciliśmy do domu.