Realizacja programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, projekt:
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej.”
Od sierpnia 2023 nasza szkoła rozpoczęła realizację projektu „Zagranicznej mobilności edukacyjnej uczniów i kadry edukacji szkolnej”, realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus+.
Projekt realizowany będzie w okresie 22.08.2023 r. do 21.02.2025 r.
Realizacja projektu ma wspierać system szkolenia i doskonalenia kadry naszej szkoły w wymiarze europejskim.
W projekcie planujemy przeszkolić 6 nauczycieli, którzy uzupełnią swoje kompetencje językowe i metodyczne, biorąc udział w szkoleniach w ramach mobilności zagranicznych odbywających się we Włoszech i na Malcie.
Ogólnym celem programu Erasmus+ jest podnoszenie poziomu kształcenia i wzmacnianie jego europejskiego wymiaru w edukacji poprzez rozwijanie współpracy międzynarodowej między instytucjami z całej Europy.
Efektem projektu będzie podniesienie jakości pracy naszej szkoły jako instytucji edukacyjnej do wymiaru europejskiego.
Udział w projekcie będzie punktem wyjścia do podejmowania kolejnych wyzwań w postaci nowych inicjatyw międzynarodowych oraz śledzenia nowoczesnych trendów edukacyjnych.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Kwota dofinansowania: 67 708,23 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 55 872,83 PLN
W dniach 1.07. – 12.07. sześć nauczycielki z naszej szkoły wzięło udział w szkoleniach zagranicznych z języka angielskiego, realizując projekt pt.: „Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają je im rozwinąć “- Naprzód Belferki z Brzezinki.
Projekt „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, na zasadach programu Erasmus+ W tym celu nauczycielki odwiedziły aż 3 kraje Włochy, Irlandię oraz Maltę.
Zgodnie z kompetencjami językowymi kadra uczestniczyła w kursach obejmujących poziomy od A0 do C1. Łącznie tygodniowo zrealizowały po 20-25 godzin godzin. Zajęcia w których uczestniczyły nauczycielki obejmowały zarówno zajęcia metodyczne jak i językowe oraz lekcje o historii i kulturze krajów. Ciekawym doświadczeniem była metoda nauczania Flipped Classroom. Zaznajomiły się z takimi metodami jak quizy, praca w parach i grupach, wypowiedzi ustne, pisemne, debaty i wiele innych. Wszystkie te metody ułatwią przekazywanie wiedzy swoim uczniom. Nauczycielki podkreślają, że zajęcia odbywały się w przyjemnej atmosferze pod czujnym okiem profesjonalistów.
Oprócz zdobytej wiedzy i umiejętności językowych nauczycielki miały okazję zapoznać się z pięknem miast i okolic. Podziwiać uroki zabytkowych budynków, ulic czy muzeów. Każdy kraj zachwycał swoim krajobrazem i tradycjami. Panie mogły zetknąć się z kulturą, która jest tak bardzo różnorodna. Cennym doświadczeniem była międzynarodowa integracja, gdyż w naszych grupach byli mieszkańcy z różnych stron świata. Uczestnictwo w projekcie było doświadczeniem, które pozwoliło poszerzyć horyzonty, wpłynęło na rozwój osobisty oraz otworzyło na współpracę międzynarodową.
Nasza szkoła otrzymała łączne dofinansowanie na mobilności do Irlandii, Włoch i na Maltę w kwocie:
67 708,23 PLN -z projektu z UE: 55 872,83 zł -z budżetu państwa polskiego: 11 835,40 zł
W dniach 1.07. – 12.07. trzy nauczycielki z naszej szkoły wzięły udział w szkoleniu zagranicznym w Institute of English Language Studies oraz Gateway School of English, realizując projekt we współpracy z Unią Europejską pt.: „Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają je im rozwinąć “- Naprzód Belferki z Brzezinki.
Kursy odbywały się na Malcie, która jest największą wyspą Archipelagu Maltańskiego , znajdującego się na Morzu Śródziemnym. Mimo tego, iż cała Malta ma powierzchnię mniejszą od Krakowa i można ją objechać w jeden dzień, w ciągu tych dwóch tygodni zakochałyśmy się w tym kraju, pełnym śródziemnomorskich perełek.
Każdego dnia brałyśmy udział w zajęciach na różnych poziomach znajomości języka angielskiego, doskonaliłyśmy swoje kompetencje językowe, zdobywałyśmy praktyczne umiejętności zawodowe.
Bardzo cennym doświadczeniem była międzynarodowa integracja, gdyż w naszych grupach byli mieszkańcy Brazylii, Kolumbii, Włoch, Szwecji, Korei, Ekwadoru, Czech, Niemiec, Chin, Francji, Japonii i wielu innych krajów. Nawiązałyśmy mnóstwo znajomości oraz wymieniałyśmy ciekawe poglądy i doświadczenia.
Po zajęciach intensywnie zwiedzałyśmy urokliwe miasta pełne zabytków, poznawałyśmy kulturę i bogatą historię tej wyspy.
Malta to wspaniała kraina pełna słońca i wysokich klifów. W jej skład wchodzą wyspy Malta, Gozo i Comino. Oprócz ich przepięknego krajobrazu, miałyśmy okazję zobaczyć takie miejsca jak:
– Valletta – najmniejsza i zarazem najbardziej wysunięta na południe europejska stolica, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, nazywana ,,muzeum pod gołym niebem”. Jej strome uliczki, widok z góry na morze, kolorowe drzwi i balkony, monumentalna katedra Św. Jana, z malowidłami Caravaggia, Fontanna Trytona, Pałac Wielkich Mistrzów – to tylko namiastka bogactwa kulturowego, jakie kryje to miejsce.
– Mdina – zwana również ,, Miastem Ciszy” – to starożytne miasto otoczone potężnymi murami, wąskie kamienne uliczki, gotyckie kościoły, cytadele i urocze dziedzińce.
– Marsaxlokk – malownicza wioska rybacka z rzucającymi się w oczy kolorowymi łodziami i targiem, na którym można kupić świeże ryby i owoce morza.
– Jaskinia ,,Blue Grotto” – dostępna tylko od strony morza, gdzie woda odbijająca promienie słońca tworzy niebiańskie odcienie błękitu.
– Rotunda w Mosta – XIX – wieczny Kościół Wniebowzięcia Matki Bożej, znany ze słynnego ,,cudu bomby”, która w 1942 roku przebiła kopułę i spadła, nie wybuchając, między ok.300-osobową grupę wiernych, a druga odbiła się od kopuły.
– Rabat – katakumby św. Pawła oraz św. Agaty – labirynt podziemnych grobowców – największy i najwcześniejszy archeologiczny dowód istnienia chrześcijaństwa na Malcie.
Miałyśmy również okazję poznać przepiękne wyspy Gozo i Comino z prawdziwym klejnotem Malty – Blue Lagoon, uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych wyspy, kosztować maltańskiej kuchni oraz relaksować się na skalistych i piaszczystych plażach.
Uczestnictwo w projekcie było doświadczeniem, które pozwoliło poszerzyć horyzonty, wpłynęło na rozwój osobisty oraz otworzyło na współpracę międzynarodową.
Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”.
Nasza szkoła otrzymała łączne dofinansowanie na mobilności do Irlandii, Włoch i na Maltę w kwocie: 67 708,23 PLN
-z projektu z UE: 55 872,83 zł
-z budżetu państwa polskiego: 11 835,40 zł
Nauczyciele PSP SPSK w Brzezince: Monika Grabowska-Pniak, Anna Ochmanek, Justyna Stańczak.
W dniach 1.07-5.07. 2024 uczestniczyłam w szkoleniu zagranicznym organizowanym przez Europass Training Academy.
Kurs odbywał się w Florencji- mieście słynnych artystów i narodzin renesansu. Każdego dnia intensywnie pracowaliśmy, poznając metodę nauczania Flipped Clasroom. Wymienialiśmy się także doświadczeniami w zakresie dydaktyki, wychowania oraz porównywaliśmy systemy edukacyjne w krajach takich jak Malta, Hiszpania, Włochy i Niemcy.
Była to niezwykła okazja nie tylko doskonalenia umiejętności lingwistycznych, ale także poznania wyjątkowej kultury i tradycji Florencji. Miasto to słynie z obfitości dzieł malarskich i architektonicznych, szczególnie takich zabytków jak: Katedra Santa Maria del Fiore z największą murowaną kopułą na świecie, Palazzo Vecchio, Galleria dell’ Accademia ze słynną rzeźbą pt.”Dawid” Michała Anioła, Kościół Santa Croce, Piazza della Signoria, czy też Ponte Vecchio, jedynego mostu, który przetrwał II wojnę światową.
Balsamem dla oczu i duszy, była również możliwość poznania Toskanii:
– Sieny i słynnego palio,
– „Małej Wenecji”, czyli nadmorskiego Livorno z imponującymi kanałami i Terrazza Mascagni
– majestatycznej Pizy,
– Padwy ze św. Antonim
– „Manhattanu Toskanii”, czyli San Gimignano, miasteczka z 14 wieżami.
Uczestnictwo w projekcie FRSE+ było doświadczeniem, które pozwoliło mi dostrzec nowe perspektywy rozwoju oraz otworzyło na współpracę międzynarodową.
Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus(EFS+), Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
Nasza szkoła otrzymała łączne dofinansowanie na mobilności do Irlandii, Włoch i na Maltę w kwocie: 67 708,23 PLN
-z projektu z UE: 55 872,83 zł
-z budżetu państwa polskiego: 11 835,40 zł
Nauczyciel- Aneta Kościuk
W dniach 1.07. – 12.07 nauczycielki Jolanta Ochmanek i Agnieszka Balon z naszej szkoły wzięły udział w szkoleniu zagranicznym w Centre of English Studies (Ces), realizując projekt we współpracy z Unią Europejską pt.: „Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają je im rozwinąć “- Naprzód Belferki z Brzezinki!
Szkolenie odbyło się w stolicy Irlandii w Dublinie. Miasto jest położone na wschodnim wybrzeżu Irlandii, nad Morzem Irlandzkim, u ujścia rzeki Liffey. Rzeka dzieli miasto na dwie części o zdecydowanie odmiennym charakterze: Northside oraz nowocześniejszą i bardziej zamożną Southside.
Codziennie brałyśmy udział w lekcjach języka angielskiego na poziomie zaawansowanym, doskonaliłyśmy swoje kompetencje językowe i metodyczne. Lekcje były prowadzone przez native speakers.
Cennym doświadczeniem była międzynarodowa integracja, gdyż w naszych grupach uczyli się mieszkańcy z Włochy, Turcji, Czech, Francji. Nawiązałyśmy mnóstwo znajomości, wymieniałyśmy poglądy i doświadczenia oraz poznaliśmy zwyczaje z innych państw.
Po zajęciach intensywnie zwiedzałyśmy zabytkowy Dublin i okolice.
Obsługa Ces tzw.: Yellow Shirts oprowadziła nas pierwszego dnia po zabytkowej części miasta i opowiedziała nam o jego historii, pokazała most z 1816 roku Ha’penny Bridge, Trinity College, Ratusz z XVII w, GPO- muzealną pocztę, Bank of England i najsłynniejszy i najdroższy pub Temple Bar . Usłyszeliśmy także historię związaną z najwyższą budowlą Irlandii The Spire, pod którą jest ukryta kapsuła czasu. Połączyliśmy się na żywo z Nowym Jorkiem przez Dublin Portal . Młodzi pracownicy Ces zorganizowali z okazji 4 lipca, czyli Święta Niepodległości USA integracyjny grill na tarasie.
Odwiedziliśmy również:
-National Museum of Ireland- Archeology
-National Gallery
-The National Museum of Ireland – Decorative Arts and History
-Maritime Museum of Ireland
-Dublinia Viking Museum
-Katedrę św. Patrica
-Steven’s Green- centrum handlowe w budynku z XVII w oraz parki.
Przechodziliśmy obok wytwórni piwa Guinness , z którego Irlandczycy są bardzo dumni. W powietrzu unosił się zapach prażonego zboża, podziwialiśmy most na cześć Jamesa Joyce nad Rzeka Liffley. Pociągiem wybraliśmy się do nadmorskiego miasta Dún Laoghaire nad wschodnim molo. Odwiedziliśmy figurę Molly Malone i jej atuty.
W drodze do Irlandii Północnej zatrzymaliśmy się przy Ścianie Pokoju w Belfaście , a następnie przy alejce 200-letnich drzew Dark Hedges , gdzie była kręcona scena do serialu Gra o Tron. Następnie podziwialismy widoki na północnym wybrzeżu przy Giant Causeway- Grobli Olbrzyma, która należy do Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO w Irlandii Pn.
Zwiedziłyśmy Muzeum Titanica w Belfaście, wywarło na nas ogromne wrażenie.
W czasie wolnym pogłębialiśmy znajomości z innymi studentami z całego świata, grając w Rummikub i oglądając mecze Euro 2024 w części wspólnej apartamentu. Mobilność stała się okazją do poznania bogatej kultury i dziedzictwa Irlandii.
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”.
Mobilność ponadnarodowa, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, na zasadach programu Erasmus+
Nasza szkoła otrzymała łączne dofinansowanie na mobilności do Irlandii, Włoch i na Maltę w kwocie: 67 708,23 PLN
-z projektu z UE: 55 872,83 zł
-z budżetu państwa polskiego: 11 835,40 zł
Nauczycielki – Jolanta Ochmanek, Agnieszka Balon